Zdradzę Ci swój sekret. Promowanie lokalu gastronomicznego nie jest trudne, a jeśli z jakiegoś powodu Ci się to nie udaje - postaw na kilka prostych zasad i zaopatrz swój lokal w sprzęt gastronomiczny, który Ci to ułatwi. To naturalne, że w dobie dużej konkurencji, Twój lokal może gubić się między innymi restauracjami. Nie jest to jednak powodem do akceptacji tego stanu i wymaga od Ciebie pewnych działań, które wyniosą Cię na wyżyny.
Pigułka na jakość restauracji
Zapytaj szefa kuchni czy urządzenia grzewcze działają w 100%?
Czy nie przypalają potraw?
Czy kelnerzy są zadowoleni z wyglądu potraw dostarczanych klientom?
Czy w zmywalni jest funkcjonalna zmywarka gastronomiczna?
Czy chłodziarka gastronomiczna jest czysta, sprawna i uporządkowana?
Czy lokal posiada szafki do podgrzewania talerzy oraz salamander gastronomiczny?
Czy talerze porcelanowe są w dobrym stanie?
Czy w kuchni jest pakowarka próżniowa?
Czy piec konwekcyjny jest sprawny i czysty?
Miej pewność, że po tych pytaniach na jaw wyjdą zaskakujące fakty… Pamiętaj o tym, że nawet najbardziej utalentowany kucharz potrzebuje tych urządzeń aby stworzyć produkt, który docenią klienci. Reklamuj jakość!
Pierwszą zasadą promocji lokalu gastronomicznego jest to aby jakość oferowanych przez Ciebie usług była kompatybilna z informacjami jakie przekazujesz klientom. Co to oznacza? Już na tym etapie w Twojej głowie pojawia się trudne, kluczowe pytanie.
Czy jesteś przekonany o jakości jedzenia i serwisu w swojej restauracji?
Jeśli używasz mediów społecznościowych i zachęcasz gości do wizyty w prowadzonym przez Ciebie lokalu, z pewnością starasz się regularnie udostępniać zdjęcia oraz promocje z menu, które przyciągną klientów. To z pozoru proste narzędzie jest potężne w działaniu, ale… pod jednym warunkiem. To co zastaną Twoi goście musi w 101% zgadzać się z tym co im zareklamowałeś. Jeśli zamieszczasz na facebooku zdjęcie promocyjnego lunchu - zadbaj o to aby każdy kolejny talerz wyglądał tak samo perfekcyjnie jak na zdjęciu. Wymaga to dobrej komunikacji w zespole i szacunku do klienta.
Jeśli przejdziesz ten test - zostaniesz zarekomendowany i polecony innym poszukiwaczom smaku oraz wysokiej jakości jedzenia. Zasada jest prosta - każdy talerz musi być niemal perfekcyjny. I smaczny. Bez złudzeń…
Druga zasada promocji restauracji, czyli przejdźmy do konkretów
Jeśli już masz co reklamować - druga część promocji restauracji polega na działaniach marketingowych. Jak promować restaurację? Ustal grupę docelową, która jest najbliższa profilowi Twojego lokalu. Jeśli nieopodal mieszczą się biura, zadbaj o to aby ulotki z lekkimi i zdrowymi posiłkami nie znikały z parapetów i recepcji budynków.
Miłym i szerokim polem do popisu jest knajpa serwująca obiady, kolacje i muzykę. W takim miejscu możesz pokusić się zorganizowaniem sondy aktywizującej klientów. Możesz to zrobić w lokalu lub na facebooku. Oprócz dań, które na co dzień znajdują się w menu - zapytaj gości co chcieliby zjeść np. W każdą środę lub sobotę i spraw aby potrawa wybrana przez większośc rzeczywiście pojawila się na stolikach - nawet jeśli wybiorą coś dziwnego…
W ciepłe i świąteczne dni wychodź na ulicę! Mały stolik z lokalnymi specjałami ulokowany przed restauracją będzie zapraszał do wejścia… W upalne dni zaserwuj zimną lemoniadę tuż przy ulicy - Zimą oferuj gorącą herbatę z imbirem. O poranku serwuj mini miseczki z owsianką - w sam raz do pracy!
Rozdawaj zaproszenia i kupony rabatowe, które zaowocują większą frekwencją w przyszłości. Pamiętaj jednak o zasadzie numer 1, związanej z jakością. Organizuj eventy, kolacje walentynkowe, rozdawaj gumy do żucia, nieustannie dbaj o reputację. Zadbaj o uśmiech i karm ludzi tak jak sam chciałbyś jeść.